jeudi 17 décembre 2009

Intentant entendre.

G: ui
quines coses?
jo necessito entendre molt
Jo: Punset explica que en part ens enamorem per la memòria i per la manca d'ella
vull dir que el cervell necessita no equivocar-se i per aixó té la memòria.
G: sí...
enamorar-se és equivocar-se vols dir?
i quan aprenem
és que ens hem equivocat prou
i llavors ja no ens enamorem
perquè tenim massa memòria?
Jo: no és aixó.
quan el teu cervell tria una persona
és perque en certa mida sap que t'anirà bé amb ella
(per mecanismes apresos).
G: sí
això m'ho van dir
que quan algú t'atreu tot encaixa
Yo: el que farà que es quedi dins teu serà la manca de memòria són mecanismes nous.
G: que en certa manera és bo per tu
(la majoria de les vegades)
Jo:
tot aixó és nou
i belluga nous mecanismes
que no hem aprés
G: sí...
llavors
per enamorar-te
cada cop algú t'ha d'aportar alguna cosa nova?
tocar un nou mecanisme
Jo: si
que no hagis aprés
per aixó cada cop és fa més dificil
sovint pot ser una cosa molt petita
un moviment de maluc
un olor
una caiguda d'ulls
un descobriment.
G:
no sé
però sí
vull dir
el que ja coneixes
et pot agradar
però no té aquesta intensitat
de quan t'enamores
Jo: el que has conegut i t'agradava ho cercaràs a l'inconscient
i el que et resulta nou t'acabarà d'embriagar.

PunsetEl viatge a l'amor.


1 commentaire:

Las cosas que nunca se dicen... a dit…

La memòria, allò que sentim en l'ara i aquí sobre una distorsió condicionada del passat, governa el present.
Vull alliberar-me'n i ser conscient de com estic ara.
Intentar entendre? Potser és qüestió de l'alliberació de la ment de la memòria, qui ho sap?
Enamorar-se? Potser és millor no desitjar-ho, ja que la realitat no és mai con un desitja.